tisdag 8 april 2008

Nyss hemkommen från Gävle

Och där var det riktigt grisväder. Iskall vind och duggregn. Kanelbulle till fika och smörgåstårta till lunch - jag känner mig inte som världens nyttigaste precis...eftersom jag är ohemult svag för smörgåstårta (tog om två gånger). Får köra extra hårt på tennisträningen ikväll. Det blev dock ingen långkorv denna gång. Väl tillbaka på Stockholms Central hade jag kort möte med en kollega som skulle ta tåget upp till Gävle igen. Han behövde äta innan och det blev på Street Food, Marcus Samuelssons halvårsgamla satsning på smart snabbmat. Stället var rätt snyggt och menyn ambitiös. Och kul med egenkomponerade kryddmixer. Men det föreföll som att personalen inte tillagade maten särskilt kärleksfullt - min kollega beställde en hamburgare som var torr i kanterna och tydligen inte smakade särskilt mycket. Men i det stora hela måste man ändå premiera denna typ av initiativ.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida