söndag 25 maj 2008

Händelserik söndag

Morgonen ägnade jag mig åt att ta mig ur en lätt bakfylla baserad på svågern, rödvin och whiskey. När förmiddagen sedan kom var det dags för veckohandling på ICA Maxi. Massor med mat och fyra säckar med kogödsel (till ligustern) blev bytet och sedan bråttom hem för urlastning och därefter följande ilastning av sambo och barn för transport till Globen Shopping och McDonald´s och presentköp. För efter det var det dags för besök på SöS BB och hälsa på fantastisk liten nyföding och lillebror!! Jag hann bli nostalgisk över mina egna upplevelser där för sex och fyra år sedan och inte så lite gråtmild. Hejhopp och ner i bilen för rask färd till Saltsjö-Boo och treårskalas för lilla T. Goda tårtor och lekar i solen. Oj, vad klockan gick fort och på vägen hem var det snabba beslut som gällde för att främst mätta Bosse och därefter kanske barnen. Vi skjutsade L till Sickla och vad hittade vi där? Jo, den eminenta affären FineFood som upprättat filial inte så långt ifrån originalbutiken i Hammarby Sjöstad. Glad och tillmötesgående personal sålde snabbt in färdiglagad potatisgratäng, högkvalitativ wienerkorv till barnen och prisvärd Saltimbocca - tunna skivor av kalvstek omlindade av parmaskinka och salviablad - samt fräsch sallad och körsbärstomater. Fullt överkomligt till pris och effektivt med gratängen 10 minuter i ugnen, koka på korven och snabbt steka de så goda "hoppa-in-i-munnen"-bitarna. En förträfflig dag i det stora hela!

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Puh, själv ägnade jag dagen åt en promenad, fixa i trädgården, grilla middag, drick lite rödtjut...

@

25 maj 2008 kl. 22:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida