onsdag 14 maj 2008

Oj

Jag vågade faktiskt inte hoppas på en sådan dag som vi fick idag - totalt solsken, blå himmel och 25-30 grader varmt. Vi har legat på stranden hela dan med avbrott för lunch på den så härliga hamnrestaurangen med skuggande bambumattor hängandes i pergolan parade med vinrankor som såg ut att må finfint i den gnistrande solen. Vi åt utsökta gnocchi med stora räkor i tomatsås och drack immande kalla aqua frizzante samt njöt av havet som åts upp av himmelen vid horisonten. Livskvalitet! Och hur gör dom för att få tomaterna att vara så aromatiska och underbara? Nej, jag vet svaret - sol, rätt jordmån och mycket kärlek.

Strandliv passar mig. Om man bara slapp sanden... Men F och jag kroppssurfade på de lagoma vågorna och sedan körde P et moi hårt med beach-tennis i vattenbrynet. Så kul! Efter glass och en sväng in till stan för en birra och f-a-n-t-a-s-t-i-s-k antipasto bar det hemåt till dusch, uppklädning och lite mer tilltugg i form av farinata - härliga tjockpannkakeliknande (fast krispigare) skapelser med ost och purjolök..aj som fan vad gott! Sedan ner till de mysiga hamnkvarteren igen för sen middag som mina hjältar till ungar deltog i med friskt humör tills stora sömnsläggan slog till och därför snabb transport hemåt, upp på kullen. Nu sover mina yngre älsklingar och vi vuxna ska varva ner med desserttårta och limoncello i den varma kvällen/natten. Och i morgon åker vi hem.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida