måndag 2 juni 2008

Tårtliv


Det känns som att jag lever på tårta just nu. Förrförra veckan slutade J på sitt numera förra dagis för att börja på ett annat. Så det blev ett väldans firande då hon fick bjuda på horder med jordgubbstårta. I torsdags fyllde F år och firandet inleddes med önskad och av M stilfullt tillverkad plättårta (hm...svårt att inte avstava ibland...plätt-tårta?) på morgonen. Min mage skrek efter en enkel korvmacka efter några tuggor (har hittat en utsökt rökt medvurst på ring från Per i Viken!), men F blev ju glad. På kvällen var det familjemiddag och då hade killen önskat sig en gul prinsesstårta, vilken jag faktiskt beställde på ICA Maxi i Nacka. Positivt överraskad blev jag av fyllig konstruktion med goda färska hallon i lager och tjock marsipan! I lördags var det barnkalas och då hade F fått designa sin egen tårta - helt från eget huvud, vilken ni ser överst. Tre våningar med rosa grädde, mini-marshmallows, jordgubbar och hallonsnören. En utmaning som M gick i land med med den äran. Söndag kväll var det gudföräldramiddag och då tog jag en genväg igen - men en god sådan. ICA Kvantum i Sickla har en Valrhonachokladtårta som är mer än helt OK som jag glatt införskaffade på söndag morgon när jag veckohandlade.

Och i morgon fyller J år! Då blir det jordgubbstårta modell mindre på morgonen och jordgubbstårta modell större på kvällen vid familjemiddagen till hennes ära. Sen blir det paus till söndag då J har barnkalas. En vit tårta med Snövit på är anmodad. Tror nog den blir köpt...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida