tisdag 21 oktober 2008

Men det är en fin liten stad det här

Jag skulle snudd på kunna tänka mig att bo här.

Nu sitter jag nybastad och nyjacuzzad på hotellrummet och försöker låta bli att somna eftersom vi ska ut och äta ikväll. Jag minns en fantastisk restaurang nere i hamnen, en snöig kväll typ 1996 där jag och mina franska kollegor blev oerhört positivt överraskade av både maten och vinlistan. Men jag minns däremot absolut inte vad den hette och heller inte hur vi gick då det snöade minst sagt ymnigt. Igår kväll var inte lika lattjo, vi fastnade på Harrys (fan, visste inte att det var en kedja!) med storbilds-TV över Hammarby-Djurgården. Maten var OK, men DIF förlorade stort och förnedrande till min kollegas stora och omaskerade skadeglädje - han Bajen, me Djurgår´n. Jag åt en "Surf Turf" med ryggbiff och scampispett på en bädd av perfekt krispgrillade grönsaker omgiven av vinsky. Idaho-potatis därtill. Riktigt gott faktiskt! Men min Kilkenny smakade disktrasa...fan vet varför jag inte sa ifrån. Deppade över fotbollen, kanske...

Idag hade vi stormöte med befintliga och presumtiva kunder. Fixade catering från Tant Grön - ett charmerande litet fik här i stan. Titta in nästa gång ni passerar!

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

För mig är Västervik staden som gav namnet åt en relativt vidrig smärtlindringsmetod...
Det låter som att - förutom fotbollen! - du har det fint.

21 oktober 2008 kl. 23:40  
Blogger Bosse sa...

Jomen här är det bra! Och det är verkligen en jättefin stad. Nu vänder jag dock hemåt till Estocolmo igen, ska bli skönt!

22 oktober 2008 kl. 08:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida