måndag 8 mars 2010

Buco Nero

I helgen hade M och jag lite egen tid när barnen bodde hos farmor och farfar. Solen sken på sitt mest intensiva sätt och himlen var blå - en perfekt dag för att sätta sig i en källare! Planen var i och för sig inte den, men när vi lämnat barnen tänkte vi äta lunch på vårt älskade Caffé Nero. Och det måste varit ett tag sedan vi var där, för till vår stora och positiva förvåning fann vi ett utökat koncept modell större - Buco Nero.

Och vilken lokal! Så cool. I ett gammalt garage har de tagit fram en restaurang som bräcker det mesta i Stockholm just nu. Kubism och rå betong skapar en trots allt fantastisk miljö där ljuset från en stor lanternin sprider sig. Jag väver ju även in toaletternas utformning i min bedömning av krogar - det ska vara fräscht, det ska vara snyggt - och här har det byggts en så häftig lösning med stora gula vattenfontäner för handtvätt och toalettdörrar som låses med magnetlås och aktiveras via en knapp. Kul!
Ber om ursäkt för min kassa mobilkamera, men jag ville även föreviga en ljuvlig pasta carbonara, med salsiccia i stället för pancetta och med ett sting av röd chili i harmoni med färsk rosmarin. Länge leve Sacha och hans ädla personal! Och titta vilken snygg webb!

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger TinTin sa...

Hm, jag kan ha fel, men jag tycker att den där Sascha ser väldigt bekant ut... SOm en kille som jobbade på Carl Michael för _väldigt_ många år sedan, typ när vi var unga och (relativt) oförstörda...
Otroligt snygg krog, så tacka för tipset, oavsett vem det är som står bakom!

10 mars 2010 kl. 23:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida