måndag 10 december 2007

Hymens band

Caroline och Fredrik gifte sig i Stadshuset i lördags. Jag och M fick den stora äran samt glädjen att närvara som vittnen.

Det var så fint och stämningsfullt i decembermörkret och när vigselförrättaren körde igång med sin långa version stod vi i det vackra rum där även min syster vigdes några år tidigare och blev rörda. Jag hann dock inte bli så rörd att tårarna kom, för även den långa vigselakten är så kort att det är över innan man ens hunnit blinka. Men det är naturligt eftersom det står tiotals par utanför dörren och väntar på sin tur.

Efter vigseln fotograferade M det lyckliga paret som en liten iller tills det var dags att åka vidare och fira de nygifta på Operabaren. Det är en av Stockholms absolut coolaste barhäng med sin diskreta personal och så unikt genuina jugendmiljö! Bara innertaket är helt otroligt snyggt.

Vi som kunde dricka starkvaror slog in på Bedarö bitter som var jättegod. Som snacks bad vi dem att skicka in fatet med petit four:er och tvärhungrig som jag var kastade jag mig över en arraksboll.


Arraksbollar är en liten faibless jag har men då snackar vi typ Delicato. Denna skapelse var...out of this world! Helt underbart god och definitivt handgjord. Heja!

Efter detta var det dags för brudparet och sprallige sonen C att lätta för att åka hem och förbereda middag med föräldrarna. M och jag satt kvar en stund och njöt av tidiga kvällen och trevlig upplevelse. Till slut skrek min mage efter riktigt käk och vi gled ner till Bakfickan.

Det är också ett av stans i särklass mysigaste häng och vi fick fönsterplats på höga pallar. Jag lät mig väl smaka av deras klassiker, halstrad råbiff med pommes. M tog en Biff Rydberg som var nästan lika god som Prinsens (dom vinner på poäng med sitt ägg av grov skånsk senap och vispad grädde).


Väldigt mätta och belåtna åkte vi hem till söder om Söder för att gå på glöggkalas till de så enormt trevliga grannarna på andra sidan kvarteret. Tröttheten tog ut sin rätt och vi ramlade hem vid åttarycket till barnens tjut av glädje. Kvällen avslutades med "familjenattning" i dubbelsängen. Mysigt!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida