söndag 27 april 2008

Kulturkväll

I fredags. Började med ölkultur tillsammans med FW på Duvel Café på Vasagatan efter jobbet. Jag är tokigt förtjust i trappist-öl och även andra belgiska. Lite skön i kroppen tog jag mig sedan upp till Stadsteatern för att möta upp med M, O och B för mer kultur. De senare bjöd oss på Mästaren och Margarita som 40-årspresent till M (hennes favoritbok) och det var en fascinerande pjäs i riktigt häftig iscensättning. Så här två dagar efteråt känns det som en ännu starkare upplevelse än direkt efter. Tack O & B!! När föreställningen var slut hade M så ont i ryggen att hon var tvungen att åka hem. B skulle ut på galej med jobbarkompisar, så O och jag drog till Gamla Stan för att sluta upp med A och FA på Grill Ruby för att idka lite matkultur. Det är ett sånt trevligt ställe - mysig lokal och god mat! Jag åt en 300 grams ryggbiff som var perfekt grillad till medium-rare i sällskap med en förträfflig béarnaise samt pommes frites (som var alldeles för salta, men de kom undan med det p.g.a utsökt kött) och sist men inte minst en god Zinfandel i form av Ravenswood. Därefter tog spritkulturen vid på Le Rouge Bar och Leijonbaren. Jättekul att man numera kan få en helkväll med genomgående hög kvalitet i Gamla Stan!

Och tack A för skjuts hem!

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Håller med om att Mästaren och Margerita var helt underbar, L och jag gick och såg den för ett tag sedan -helt underbar, vi "tuggade" den ett bra tag efteråt.

@

27 april 2008 kl. 21:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida