söndag 2 november 2008

Sjukt

Jag är så in åt helvete förkyld. Har varit det länge nu. Senaste veckan har jag varit totalt nerdekad och känner inga smaker. Det är så frustrerande att äta mat för att instinkten säger åt dig att göra det men inte känna någonting alls. Idag var vi och firade min syster (hurra, hurra, hurra!) och hon hade bullat upp med fyra olika tårtor. Jobbigt.

När vi kom hem hade jag ingen lust att laga till något omständigt som ändå inte smakade. Dessutom var både barn och sambo proppade med tårta. Åkte till BEA och köpte tomatsoppa åt dem. Och ett paket blandade bönor (borlotti, kikärtor och stora vita) till mig - kunde ju lika gärna äta något nyttigt under omständigheterna... Fräste på dem i smör, vitlök och chili. Lite parmesan på toppen. Man måste ju låtsas åtminstone - att bara käka kalla bönor hade varit rent deprimerande.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida