lördag 25 oktober 2008

Härlig lördag

En sån där lördag när allt tuffar på och är mysigt och bra. På förmiddagen beskar jag hallon och björnbär i solskenet. Efter lunch bestämde vi oss för att åka till IKEA, helt bortglömda kring att det var löninglördag. Men kors i det berömda taket, vi fick först och främst pole position på parkeringen (absolut den närmaste P-rutan i förhållande till ingången - kommer aldrig hända igen), båda barnen fick omedelbar plats på Småland och vi gjorde sedan våra ärenden snabbt och effektivt med crème de la crème i och med att IKEA har infört självscanningskassor. Så vi var klara på 50 minuter. Borde köpt en trisslott...

På vägen ut till Kungens kurva passerade vi äntligen den finaste lilla chokladbutik man kan tänka sig, Handgjort i Hägersten. För Stockholms konnässörer i choklad är väl detta ingen nyhet; M har känt till den sedan chocolatier-kursen förra året men det har bara inte blivit så att vi åkt dit. En pyttebutik i totalt anonymt läge mitt i ett bostadskvarter men oj vad fin!

Och vilka praliner - jabadööörasså! Så snygga och så goda. Absolut favorit och på topp tre någonsin: Passion Lakrits. Enorm. Earl Grey de Luxe lockade mig bara rent estetiskt (den rutiga nedan), men M köpte en till mig också. Och den var fantastisk. Subtil.

En annan favvo från och med nu är även Hallon Balsamico. Fyllig.
Så nu sitter jag här nöjd och tacksam med Emiliana Torrini´s grymma och snart tio år gamla album "Love in the time of science" i lurarna. Och sist men inte minst - en timme extra att sova inatt!

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Annika sa...

Vilken dag du/ni haft!
Kul med ett tips, jag vill minnas att jag läst om butiken när den öppnade. Jag var på Chokladfabriken och smorde kråset samt belastade bankkontot i fredags. Nästa gång skall jag definitivt styra kosan till Fruängen. Blir nästan lite avundsjuk - nu har de inte bara Långbro Värdshus och den där fantastiska fiskbutiken i Fruängen, utan dessutom fin choklad. Orättvist. I Stureby har vi typ - ingenting.

25 oktober 2008 kl. 22:55  
Blogger ecoloco sa...

Ni skulle ha spelat på LOTTO idag!!
Garanterad vinst!
Kram

25 oktober 2008 kl. 22:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida