fredag 23 januari 2009

Jamen okej då!

Jag fortsätter.

Och varför då då? Jag som slutade så definitivt...(medge att det var ett snyggt slut med The Doors!). Nu kliver jag likt Bobby Ewing ut ur duschen och hävdar att allt var en dröm. Anledningen är enkel. Eller anledningarna. Jag har fått så många rörande protester från vänner IRL och bloggvänner här i kommentarer - insikten att jag fyller en liten plats i andras tillvaro med min blogg motiverar. Dessutom känner jag mig sugen igen. Jag tappade nämnda sug för att jag fick dåligt samvete över att jag drog iväg åt så många olika håll här på bloggen, att temat mat blev alltmer luddigt. Funderade på att dra igång en allmän blogg i stället. 

Men nu har jag tänkt om. Det här är mitt hem i bloggosfären. Och jag tänker skriva om vad som faller mig in - ordet "mat" får mer representera en metafor över allt som föder och stimulerar mig: musik, dagsaktuella händelser, film, TV, mat, relationer, blommor, miljö etcetera...

Så välkomna till "nya" Bosses Mat! Inte ett veckoschema så långt ögat når framöver och nog väldigt sporadiskt med recept. Take it or leave it.

Etiketter:

4 kommentarer:

Blogger Annika sa...

Härligt att du är tillbaka. Du har varit saknad!
Skreivarlusten är ju det viktigaste; utan den, ingen blogg. Vad man sedan skriver om är kanske mindre viktigt. Mat är ju faktiskt mer än bara recept...
Själv kör jag hårt så här i dödsryckningarna av mitt livs sista föräldraledighet. Bloggar som om livet berodde på detr ;).
Jag vet ju inte vad som väntar efter 2:e mars...
Än en gång - verkligen roligt att du skriver igen!

24 januari 2009 kl. 21:07  
Blogger Bosse sa...

Åh, tack! Ser fram emot detta igen!

24 januari 2009 kl. 21:17  
Blogger TinTin sa...

Yessssssssssss! Välkommen tillbaka!

25 januari 2009 kl. 23:07  
Anonymous Anonym sa...

HURRA Nu blev jag Gl@d

26 januari 2009 kl. 00:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida