söndag 5 april 2009

Söndagslunch

Inte så många idéer när jag gav mig iväg för att handla, men så stötte jag på hamburgerbröd och köttfärs; sen var saken biff (ursäkta). Hemma igen blandades 500 g köttfärs med en finriven gul lök, salt och svartpeppar. Barnburgarna formades och sedan brottade jag ner en slurk av den trevliga Jim Beam Barbecue Sauce i återstående smet.

Steka steka och lite cheddarost på, därefter bygga burgare efter eget tycke och smak. M hade även rullat in potatis, morot och palsternacka i ugnen vilket blev ett fräscht tillbehör.

Kom på efteråt att jag hade glömt rödlöken till min burgare (är den ende i familjen som gillar det), men det var gott ändå. Dessutom får jag fortfarande hångla - är i karantän dryga dygnet efteråt de gånger jag faller för lökfrestelsen.

Etiketter:

4 kommentarer:

Blogger TinTin sa...

Grattis till hånglandet!

5 april 2009 kl. 22:38  
Blogger Bosse sa...

Ha, ha! Tack!!

5 april 2009 kl. 23:00  
Anonymous Gl@d sa...

Är det möjligvis MAX bröd som jag ser på bilden?

7 april 2009 kl. 15:46  
Blogger Bosse sa...

Jepp - proppad med tillsatser, men god!

7 april 2009 kl. 17:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida