lördag 4 april 2009

Vilken dag!

Efter att ha levt i ett nollgradigt moln i fyra-fem månader är det så otroligt livgivande att få uppleva sådana här vårdagar! Vi hade trots förkylningar en skön eftermiddag på Söder med lunch på barnvänliga Panda Sushi. Mätta och glada tog vi oss sedan till Galleri Hagman, där kompisen Mattias Kärnlund alias "Mannen med penslarna" hade vernissage. Och vad fina tavlor han hade skapat! Jag kan verkligen rekommendera en titt innan nästa torsdag - vackra Södermotiv och fantastiskt återskapande av ljus och skuggor. 

Sakta stros nerför Hornsgatspuckeln i bara T-shirt för glass och lek på Mariatorget. Därefter bilen till SNS, där både M och jag hittade underbara vårskor. Egentligen hade jag inte tänkt köpa och satt i bilen utanför och väntade. Men M ringde mig och sa att hon hade hittat de finaste brandgula Nike på denna sida Atlanten, så då var det ju bara att knata in. Till kompet av Latin Kings debutplatta föll jag pladask för de rara skorna och slog till på stubberten.

Väl hemma ville F cykla på skolgården, så då var det till att ta med sig en öl och tidningen för en skön stund i solen medan killen cyklade runt runt. Sen till BEA och köpa lite kvällsvardsingredienser - det blir pasta med bacon, champinjoner, broccoli, vitlök och parmesan. Hoppas hoppas jag hittar en vinare i källaren!

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida