onsdag 23 december 2009

När dagen blir mörk och snön faller vit

Ja, då är det inte bara Lucia som skrider hit. Jag får även, pga. det snustorra klimatet, mikroskopiska självsprickor i fingertopparna som gör helvetiskt ont. I synnerhet när jag ska hacka och skära och tvätta händerna ofta inför all den goda mat jag vill laga. Latexhandskar gör det svårt att finlira, så det går bort. Men nu har jag funnit min räddning: Fot- och hudsalva från Ava. Helt överlägsen produkt för inte bara fingrarna (bör dock inte smörjas in precis innan matlagningen) utan också när du skall ge din käresta fotmassage (som absolut inte bör göras i kombination med matlagning). Finns på Apoteket.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Bosse sa...

Eller var det ICA Maxi..?

29 december 2009 kl. 15:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida