onsdag 16 december 2009

De bästa (fabrikstillverkade) pepparkakorna

Tro mig - jag vet vad jag pratar om. Efter att ha jobbat med försäljning i nästan 14 år, har jag betat av ett antal kundfika vid juletid landet runt. Har alltså provat ett otal olika fabrikstillverkade sorter med varierande resultat. Och nu har jag hittat hem. Eller för att vara korrekt - de senaste fem åren har jag varit omsluten av Nyåkers varma pepparkakefamn genom vår hyresvärd Vasakronans försorg. Vi får ett stort antal burkar varje jul och åtgången är blixtsnabb. För det är ju så goda pepparkakor! Perfekta i sin krispighet, knäckighet och balans mellan kryddorna. Och ingen artificiell citrussmak (det går fetbort).

Alltså: Nyåkers pepparkakor är Sveriges bästa fabrikstillverkade! Basta.

Etiketter:

7 kommentarer:

Blogger Annika sa...

Vad tycker du om Göteborgs Pepparkaksbageris pepparkakor? Nu var det ett antal år sedan jag åt dem, men jag minns dem som lövtunna, krispiga och med distinkt smak av ...citronolja?

16 december 2009 kl. 12:18  
Blogger Bosse sa...

Jojo, det går kanske med lövtunnheten, men citrussmak är en stor missuppfattning!

16 december 2009 kl. 12:41  
Anonymous Anders Öhman sa...

Jag måste protestera å det bestämdaste! Annas pepparkakor är bäst. Sen får ni andra säga vad ni vill! ;)
För övrigt tycker jag färdigköpta p-kakor är överlägsna hembakta. Kanske är lite konstig på den punkten.

16 december 2009 kl. 13:13  
Blogger Bosse sa...

Nej men Annas är för mycket luft i! Och rätt odistinkt smak. Vi får väl vara överens om att vi inte är överens. :)
Håller med om att det många gånger är godare med köpta (Nyåkers) pepparkakor. Men hembakta som är lite brända - det gillar jag!

16 december 2009 kl. 15:16  
Anonymous Gl@d sa...

Nja, nu har jag inte kommit till Nyåkers pepparkakor än, men jag måste säga att i år slår Gilles pepparkakshjärtan Anna med hästlängder! Lagom tjocka, kryddiga och slinker lätt inom i munnen!

17 december 2009 kl. 10:06  
Anonymous Gl@d sa...

Vill göra ett tillägg i debatten, några som smakar underbart är Annas ekologiska pepparkakor tillsammans med Blå Stiltonost och Portvin!!

17 december 2009 kl. 23:27  
Blogger Bosse sa...

Och det blir ännu bättre med Nyåkers! ;)

18 december 2009 kl. 10:13  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida