måndag 10 september 2007

Det blev en fin Rydberg

Det är alltid lika roligt att se när barnen uppskattar bra och vällagad mat. De åt med god aptit (minus äggula och lök), till och med senapsgrädden som hade lite sting. När alla ätit opp gick jag ensam på garagefest i Ulvsunda. Polaren O. Kollegan O. Han har ett garage tillsammans med kompis i en kulturskyddad kåk med lastkaj, ett stenkast från Hells Angels. Så skön miljö! De hade fixat halva oljefat med rejäla grillgaller och inne i själva lokalen var det riggat för konsert med eminenta coverbandet Copyrats. Bildäckstorn lite här och där med snacks på toppen och en bar längst in i röd belysning. Full rulle när bandet drog igång och kul att träffa en massa nya människor. Jag är ju inte så mycket rock egentligen, har mina rötter i motpolen som alltid blev jagad av de långhåriga med jeansvästar. Jag var deep down med Depeche och Kraftwerk i mina unga dagar men lyssnade faktiskt på Iron Maiden i smyg. Grym platta, den där Number of the beast. Så jag kände mig inte helt vilsen på festen och bandet startade självsäkert och tight med The Cult´s bästa någonsin, Li´l Devil. Senare på kvällen grillade vi hamburgare och jag lyckades på nåt sätt trycka i mig tre stycken. Men de var ju så goda. Och det var nog det som gjorde att jag klarade så många öl som det faktiskt råkade bli.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Number of the Beast var första plattan jag köpte för egna pengar. Vinyl. 5 år senare hade jag den som frisbee. Fan vet varför... /F

10 september 2007 kl. 22:32  
Blogger Bosse sa...

Ha! Får mig att minnas en gång för länge sedan när jag och E symboliskt avrättade en vinylplatta med Wet Wet Wet. Proppade den full med ettöressmällare och flätade sinnrikt ihop stubintrådarna. Under högtidliga former tände vi sedan på och kastade skivan som just en frisbee ut från balkongen. Något udda, men kul just då.

11 september 2007 kl. 12:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida