torsdag 6 september 2007

Körsbär

Jag är tokigt förtjust i körsbär. Det muskulösa köttet och den fantastiska smaken. Underbart med varm egenlagad kompott på trädgårdens skörd till vaniljglass! På lekis minns jag att det inte var några problem att få triangeltetran med körsbärssaft. Ensam om den faiblessen, om man säger så. Samma sak med körsbärslikören i Aladdinasken. Såvida inte mor min är närvarande. Då blir det strid på kniven. I sällan förekommande fall träffar jag på andra med samma intresse för denna pralin som jag och som dessutom lyfter övre lagret innan det är slutätet för att komma åt godingarna på nästa nivå... Alltså; jag har vissa hederskodex när det gäller mat och godis. Man lyfter inte bort översta lagret i en Aladdinask innan alla praliner är uppätna! Jag kan allvarligt överväga fysiskt våld när någon överträder en sådan gräns.

Allt är inte gott med körsbär. Men då snackar vi också artificiella smaker. Härom dagen provade jag Cherry Coke för första gången på väldigt länge. Minns inte vad jag tyckte senast. Nu kan jag bara konstatera att det var riktigt riktigt vidrigt. Jag har tydligen min gränser när det kommer till körsbär.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hejhej, min mamma samlar på olika cocaxcola saker, och letar efter denna coccola burken som du skrivit om, var kan man hitta den? svara till min mejl; dj.shawty@live.se , hade varit snällt tack ! ha det bra pecae !

2 augusti 2008 kl. 00:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida