tisdag 2 oktober 2007

Eriks Bakficka

Igår träffades jag och M för att äta lunch på denna pärla till restaurang. Här vankas suverän dyrlunch med husmanstema när andan faller på. Och så har de en cheeseburgare som är fantastisk. Jag kan verkligen rekommendera ett besök. Denna vecka har de en special som kort och gott benämns Kalv i dill. Dillkött är ju inte något man knåpar ihop hemma särskilt ofta, även om jag tänkt tanken. Så igår beställde jag givetvis kalven, M tog isterband med skånsk potatis. Dillsåsen var inte den vita som man är van vid att få, utan spetsad med vad jag förmodar var tomatpuré. Nånstans en något knäckig smakton också, så det var en ny och trevlig upplevelse. Köttet var mört som det ska vara och rotfrukter samt potatis hade tilltalande spänst. M:s isterband var lite väl hårdstekt, men innehållet hade perfekt syra och smakade verkligen nyrökt. Efter det en liten amuse i form av egentillverkade tryfflar, skönt goda med mycket bra balans mellan smakerna. Allting toppades med kort promenad runt de trevliga kvarteren där M växte upp och jag var liten korgosse i Oscars församling.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida