måndag 24 september 2007

Smakduellen

Kul grepp från DN. Jag har med envishet gränsande till Lars Danielsson försvarat Heinz ketchup mot alla andra - som jag ser det - avarter. Nu har det blivit nytt läge då DN:s provsmakare i senaste Smakduellen framhåller Felix ekologiska som mycket bättre - och billigare - än Heinz dito. Ska O få rätt? Han är Felix-vän och har utmanat mig på blindtest av olika ketchupar många gånger - lika många gånger som jag dunkat omgivningen i huvet med att det finns bara en Ketchup, God Bless America, liksom. Det har ännu inte blivit något blindtest. Glad för det är jag eftersom jag så tvärsäkert sagt att jag skulle känna igen Heinz bland hur många sorter som helst, vilket jag egentligen inte är helt säker på (men berätta inte för O!). Och nu vacklar jag ännu mer då Felix ekologiska verkar bräda min livskamrat, Heinzi.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Bosse sa...

Häpp! Lisa Förare W skrev ungefär samtidigt som jag om det igår. Hennes test Heinz vs. Felix visar på samma resultat. Därmed har jag fallit...nästa ketchup-inköp blir Felix.

25 september 2007 kl. 13:37  
Anonymous Anonym sa...

Där ser man! Skåningar har alltid rätt :) Det blir blindtest ändå för att förnedra dig

27 september 2007 kl. 18:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida