måndag 28 januari 2008

Så enkelt så gott

Det uttrycket har jag nog använt rätt ofta, men aldrig passar det så väl in som nu. Skala räkor. Koka spaghetti. Fräs på champinjoner i lite smör. Kör på en riven vitlöksklyfta. Smält ned babyspenat. Salta och svartpeppra. Lägg i kokta spaghettin tillsammans med ett fång finriven parmesan. Blanda runt och kanske lite smör igen. Upp på tallrik och på med räkorna. Så j-vla gott!

Jag har varit med om hotfulla situationer i Italien, där någon i mitt sällskap nästan blivit utslängd från restaurangen när denne begärt parmesan till skaldjurspastan. Men det skiter jag i nu - detta är gott.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skall testas i det pappalediga köket...

@

28 januari 2008 kl. 20:39  
Blogger Bosse sa...

Schysst! När jag ändå har dig på tråden - när är Super Bowl?

29 januari 2008 kl. 17:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida