onsdag 23 januari 2008

Hästpojken

Alltså...jag håller nog Broder Daniels "Broder Daniel Forever" som en av de tio bästa svenska någonsin. Jag har egentligen inte tänkt klart om denna topp tio, men både Håkan Hellströms och Jakob Hellmans debutplattor finns där också. Och ABBA Arrival... Bad Cash Quartet kvalar inte in men deras debutplatta uppskattade jag hårt. Killarna var typ tolv år och gjorde utmärkt pop. Hästpojken består av sångaren från BCQ och Poplars från BD. OK, jag är snart fyrtio; men det hindrar inte mig från att bli alldeles pirrig av nyfikenhet. Det är lysande musik och jag ser verkligen fram emot plattan Caligula som släpps 30 januari - det är ju så schysst att hålla ett riktigt konvolut i sin hand!

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

den är bra! riktigt bra. skulle säga en av årets bästa svenska so far men eftersom det är januari vore det meningslöst.

hela skivan finns på deras myspace, om du vill tjuvlyssna.

23 januari 2008 kl. 23:15  
Blogger Bosse sa...

Jepp, det vill jag!

24 januari 2008 kl. 09:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida