fredag 6 juni 2008

Vackert väder

Vilken värme! 30 °C och vi har badat på Eriksdalsbadet sedan i förmiddags. Nyss hemkomna och blodsockerfattiga blev det nödlösningar till lunch. Jag åt mina så goda standardmackor; stekt ägg med Kalles kaviar på frasigt brungräddat knäckebröd respektive dagsgammal kokt potatis i skivor på densammes kaviar och dito knäcke. Efteråt fick jag en total craving efter O´boy...lustigt. Så jag gjorde mig ett jätteglas med ädel chokladdryck. I och för sig inte Krafts produkt, utan ICA:s rättvisemärkta "I love eco"-chokladdryck. Dubbelt så dyr men hälften så dåligt samvete! Och helt OK till smaken. Finns det något vackrare än när chokladpulvret sakta rinner/faller ner i mjölken längs insidan av glaset innan man rör om? Jo det gör det väl, men jag har fortfarande kvar den där barnsliga förtjusningen över denna strömningslära. Kanske därför jag valde KTH...nähä förresten! Teknisk strömningslära avskydde jag intensivt. På något konstigt sätt tog jag tentan ändå.

Nu ska vi iväg på 40-års- respektive välkomna-bäbis-fest i solen. Ostron och Champagne är utlovat. Mina favoriter!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida