lördag 6 september 2008

Gräsänkling

Hemma med ungarna medan M är på Gotland och roar sig. Vi har haft en heldag med äppeltorkning (har 4 meter äppelringar på tork i kökstaket - bäst att passa på, för M är allergisk), J-besök hos dagiskompis, F:s tennisträning och slutligen Wall-E på bio. Fantastisk liten film. Tyckte i alla fall F och jag - J protesterade efter 20 minuter och tjatade resterande 80 minuter om popcorn. Som hon hade tackat nej till innan. Men hur som helst en väldigt attraktiv film för sexåringar och långt uppåt!



När vi kom hem var det sent och tröttgrinigt lite varstans, så mina små raringar fick repris på gårdagens middag - lax och potatis plus majonäs och tärnad gurka. Jag var inte lika välvilligt inställd till detta så det blev att inventera förråden. Hittade linguine och hackad pimiento i olja i skafferiet, tigerräkor och persilja i frysen samt smör i kylen. Till min fasa var vitlöken slut men det löste sig genom snabbt samtal och rusch upp till grannen. Kokade sedan pastan och stekte räkorna i smör och pimiento, snurrade runt tutti i pannan med finriven vitlök och persilja som grand finale. Till det ett glas iskall Riesling som funkade över förväntan. En underbar måltid i det hela! Nu ska jag gå ner och äta en slatt av Lejonet & Björnens italienska choklad som jag hittade när jag rotade runt. Därefter en sängfösare i form av Mackmyra famför den nu upphettade kaminen och jag sussar sött.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida