lördag 30 augusti 2008

Tillbaka i stan

Så vad kan man säga? Att man blir fruktansvärt trött av att festa två dagar i rad. Den stora behållningen dessa dagar var tre timmars föreläsning av en viss Nisse Simonsson. Alla verkar veta vem han är, men jag hade aldrig hört talas om karln. Hursomhaver var det en fantastisk liten föreläsning om hur man kan må fan så mycket bättre genom att ändra attityd till livet, att i alla lägen försöka tänka positivt. Jag upplever mig själv som en rätt glad och utåtriktad tjomme, men efter att ha lyssnat på den gode Nisse inser jag att jag har en hel del att jobba på. Väldigt tankeväckande. Tre timmar gick i rasande fart och man skrattade mycket. Så om ni funderar på vad ni ska fylla kick-off eller andra företagsaktiviteter med, är detta ett från hjärtat ärligt tips.

Matmässigt var det snudd på katastrof, men vad kan man begära när det är så många människor som ska ha skaffning samtidigt? Gamla Gavlerinken har fått en "face lift" och är numera Läkerol Arena. Igår var det stora galakvällen där med buffébord längs med hockeyrinken och sittning inuti den. Översaltad potatisgratäng och kallskuret av standardslaget (rostbiff, kalkon, skinka), ointressanta tillbehör och surt vin. Huga. Men lite fascinerande ändå, mitt i eländet. Dock lite flashbacks från vårens hallabaloo på Elmiamässan. Vinet verkar vara det man sparar in på först...

När jag vanligtvis är i Gävle är det vardag och relativt folktomt. I förmiddags när jag gick ner till tåget ramlade jag in på den lokala motsvarigheten till Bondens Marknad. Folkligt! Festligt! Fullsatt! Jättefina stånd med ostar, lammkött, grönsaker och bärprodukter och sådär lite lördagsmysigt. Värt ett besök kanske?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida