tisdag 27 januari 2009

Kroppkakor

I går lämnade jag tillbaka lånad bil till föräldrarna efter ännu en verkstadssejour för mitt eget sorgebarn till Passat. Modern hade ansträngt sig och gjort kroppkakor till mig.

De är så goda.

Finns ingen som slår hennes fantastiska med mycket lök, fint sidfläsk och rökt skinka samt modest mängd kryddpeppar! Jag åt 8 st med klassiska tillbehören skirat smör och morot. Lingonsylt är för fegisar. Rekord hur som helst, men så är det säkert tio år sedan hon senast orkade genomföra detta köksprojekt.

Näst bäst är säkert mina, men jag har inte gjort dem än. I väntan på det får jag ersätta med dem som polskan på Blomgrens Chark gör. Inte dumma alls, dessa kropkakor, som dom tydligen tycker att de ska heta! Riktigt bra helt enkelt och en väldigt trevlig liten butik. Rekommenderas!

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Annika sa...

Lustigt!
Jag satt och googlade runt i morse på jakt efter en viss detalj, och hamnade på på SvD och en artikel om Camilla Thulin (den hade ett par år på nacken), där hon just nämnde Blomgrenc Chark och deras kroppkakor tillagade av en trevlig polska...helt meningslös info för dig, men ett märkligt sammanträffande för mig!

28 januari 2009 kl. 22:19  
Blogger Bosse sa...

Ja det var faktiskt ett lustigt sammanträffande! Eller ett tecken...Blomgrens Chark är det nya svart.

29 januari 2009 kl. 10:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida