torsdag 26 februari 2009

IKEA rippar

Idag var M och jag på IKEA i lugn och ro. Jag ville titta på PS-lampan Maskros IRL. Vilket var bra, för den var inte alls lika snygg i verkligheten som på bild. Men på håll ser den riktigt cool ut! Jag ville se om det gick att ersätta mina drömmar om femtontusenkronorslampan Dandelion med en avsevärt mycket billigare lösning. Men nej....jag får fortsätta drömma.

Nåväl, vi kom som vanligt inte hem tomhänta och bland annat hade vi fastnat för en riktigt snygg fruktskål, Stockholm. Den funkar fint på matsalsbordet med bananer, kiwi och apelsiner uti. Kan dock inte låta bli att fundera över att designern inspirerats totalt av min vän Caroline Lindholm som för många år sedan ställde ut en skir och fantastisk lövskål i silver på Nutida. Caroline är också engagerad i det proffsiga kollektivet HAPPYsthlm, vars grytunderlägg i gjutjärn rippades omgående av andra.

Nu slog jag nog rekord i antal länkar i ett och samma inlägg.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hemma från IKEA, undrar om jag fortfarnade lever, tog en stadig Konjak...

27 februari 2009 kl. 21:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida