lördag 7 februari 2009

Topp tio



Häromdagen snöade jag som så många gånger förut in på Rolling Stones magnifika "Sympathy for the devil" och efter några lyssningar sa jag till M att den här låten ligger klart på min topp tio någonsin. Och så är det verkligen. M fnulade en stund och frågade sen vilka övriga låtar som kvalade in där. Då insåg jag plötsligt att jag omöjligen kan sammanställa en sådan lista som jag sen kan stå för. En topp hundra, det borde gå. Men vem som blir etta, det beror nog på dagsformen. Vissa dagar tycker jag att ovanstående låt är klart guldplacerad, andra dagar att Kraftwerk har tre-fyra låtar som borde ligga där. Och helt andra dagar utöver dessa är Aretha Franklin däruppe och förför mig med "I say a little prayer for you"...etcetera, etcetera. Så min topplista är en väldigt dynamisk sådan...här är i alla fall en högplacerad i alla lägen! Och kolla in hur John Lennon diggar efter ca 4:46!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida