onsdag 25 mars 2009

Stockholm-Jönköping

Sitter på tåget söderut och undrar lite stilla vad jag har gett mig in på...tala i radio, se där! Syster min - erfaren från år av nyhetsläsande och reportage på SR - gav mig några råd; drick vatten, andas lugnt och låtsas att du pratar i telefon. Jahapp, det ska la´ gå bra! Att jag är på väg till Jönköping tyckte radiomannen inte var något problem - de fixar studio därnere och det är bara för mig att traska dit. Håhåjaja.

Maten ombord här på tåget höll återigen hög klass smakmässigt (bildmässigt: katastrof) med köttfärsbiff, fetoströra, bacon, tomatgucka och ugnsgrillade potatisar. Fräsch bön- och tomatsallad till det och pannacotta med äppelkompott därefter.

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Städar i köket och lyssnar på dig på radion. Nu ska jag kolla om du har nåt bra middagstips :)

25 mars 2009 kl. 17:16  
Anonymous Anonym sa...

hej! hörde dig just på radion - lät skitbra! :) blev nyfiken på din blogg och även din sambos (jättefina kort där!) så nu ska jag läsa vidare! ha det fint! /marielle

25 mars 2009 kl. 17:19  
Blogger Bryggeriholmen sa...

Det där gick ju galant!!! Du var så till den grad entusiasmerande att jag redan till morgondagen planerar ditt fiskrecept. Tackar för inspirationen.
Kjell på Bryggeriholmen

25 mars 2009 kl. 18:09  
Blogger Bosse sa...

Härligt! Ja, det var riktigt kul att vara med i radio...hoppas jag ser er här i fortsättningen också!

25 mars 2009 kl. 19:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida