måndag 23 mars 2009

Söndagen

Fatta!? Jag fick sova till 10.30!! Har inte hänt sedan vi fick barn. Tack kära övriga familj för denna ynnest! När jag väl skramlat igång var det dags att rota fram cyklarna ur trädgårdsboden. Lite roligt hur stolt man är varje höst efter optimerad fullpackning av boden med trädgårdsmöbler, cyklar, snöslungor etc. och hur lika arg man är på sig själv på vårkanten när man inser att Lillans cykel står längst in... Efter ett knölande och ålande och rätt mycket svordomar fick jag till slut fram barnens hojar och däcken pumpades snabbt. Till skolgården för säsongspremiär och träff med F:s kompis plus pappa. Riktigt mysigt. Och sen kom snöstormen...

Men vi hann faktiskt hem innan. Och där var det dags för källarröjning och upp med massor på vinden. Varpå jag givetvis ramlar ner från stegen och slår mig blågul på diverse kroppsdelar. Aj! Middag till slut - goda broccolisoppan och Frödinge ostkaka med olika sylter och vispgrädde. Åh, jag älskar verkligen denna dessert! Jordgubbs- och hjortronsylt funkade, men hallon kändes lite fel. Frödinges är helt OK, men aldrig ska jag glömma en gång i tiden när våra kunder i Tranås kom upp till kontoret i Gamla Stan med stora formar med hemgjord ostkaka. Lika hemlagad hjortronsylt därtill. Aldrig har det smakat godare.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida