tisdag 24 mars 2009

Långlunch

Detta var precis vad jag behövde idag! Efter konstruktivt förmiddagsmöte kastade jag på mig vinterkläderna för rask marsch i isande vindar men dock skinande sol till Djurgården och restaurang Blå Porten. Där sammanstrålade jag med M och vännen C med lille underbare H vid sin sida. Luncherna på Blå Porten är mycket bra och idag högg jag in på ljuvliga merguez med ugnsgrillad potatis och en kikärtsröra som var så god att jag var tvungen att gå ut i köket och fråga hur de hade gjort den. Det visade sig att förutom då kikärtor, olivolja och vitlök hade de i tomatpuré och finhackade ärtskott. Så god, så fräsch och frisk!

Efter lunchen gick vi över till Liljevalchs för att i sista skälvande stund bevista Vårsalongen. Jag blev väldigt upprymd och konstaterade att den höll en kvalitet rakt igenom som jag aldrig tidigare varit med om. Bästa Vårsalongen i mitt liv hittills, helt enkelt. Kul! Skynda, skynda om ni inte har varit där - sista dan på söndag!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida