måndag 23 mars 2009

Populärkulturella ytterligheter

I torsdags gick jag från kontoret i Garnisonen ner till Zink Grill på Biblioteksgatan för att äta middag med gode vännen A. Vid Karlaplan stötte jag ihop med Benny Andersson, på Östermalmstorg med Dr. Alban. Jag kunde inte låta bli att reflektera en stund över det faktum att jag träffat populärkulturens ytterligheter på en och samma promenad. På Zink Grill hängde dessutom Alcazar...blev nästan lite overload i hjärnan när jag försökte placera dem på skalan. Närmare Dr. Alban än Benny Andersson i alla fall.

Och hur var det då på Zink? Jodå, det var bättre än förra gången - behövde inte sitta och se in i köket nu. Kunde inte låta bli att ta deras Steak Tartar igen för jag är ju så förtjust i råbiff! Och den var suverän. A kollade runt lite noggrannare i menyn och fick sig en god, halvmeterlång chorizo.

En fin kväll med god vän, rå oxfilé och goda husegna ölen Underdog!

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger TinTin sa...

Jag har varit klart oimponerad av kvalitet kontra pris på Zink. Trista coctails bwrvdet också. Roligt att höra att det var bra. Läget är ju juste för att titta på folk.

23 mars 2009 kl. 17:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida