söndag 20 november 2011

Och nu blir det reklam

Nynäs Havsbad! Vilken trevlig upplevelse. I fredags hade vi konferens där och dagen avslutades med utomhusbad i varma badtunnor och vedeldad bastu. Själv badade jag i Östersjöns milt sagt iskalla vatten, men med en bastu att fly in i är det en njutbar upplevelse. Kändes dock som tusen nålar över hela kroppen just som jag plaskade i.
Jag har varit runt på ett gäng Spa- och/eller konferensanläggningar i vårt rike och har nästan uteslutande blivit besviken på maten. Men på Nynäs Havsbad blev jag positivt överraskad! Ambitiös kökschef, helt enkelt. Ljuvlig karré på spädgris till lunch och en middag som inleddes med egenrökt hälleflundra med asiatiska smaker. Lite för salt, men väldigt spännande. Därefter en sanslöst god rimmad och ångad röding med brynt smör, pepparrot och potatispuré. Goda viner - välvald riesling till förrätten och en fin chablis till rödingen. Efterrätten, en crème brûlée med krusbärssorbet, var inte dum den heller - dock gillar jag inte när bryllen fortfarande är kylskåpskall.

Men hursomhaver: jag kan verkligen rekommendera stället!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida