torsdag 5 april 2007

Jamie T

Till en början förstod jag inte hypen och tyckte att hans "Panic Prevention" var spretig och lät som en kabaretplatta bara äkta Londonfiler kunde uppskatta. Men jag borde ju komma ihåg att när jag först ogillar något, är det ibland en kvalitetsstämpel. Så var det med varenda Depeche-singel under tonåren. Panic Prevention har vuxit och innehåller verkligen några guldkorn.

Jag är dock säker på att jag inte nånsin kommer att börja gilla Modest Mouses "We were dead before the ship even sank". Typisk experimentplatta. Det verkade så bra - Johnny Marr i sättningen och en grym singel i "Dashboard". Men som gode vännen FW tyckte, producenten måste ha sprungit och gömt sig i nåt hörn av studion medan bandet fick härja fritt. Att den ligger etta i USA är ofattbart.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

har du koll på senaste concretes plattan?

Skoj blogg

Gillade Malin kläderna


Kram
Lovisa

9 april 2007 kl. 18:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida