fredag 24 augusti 2007

Smörrebröd

Det är så kul att hitta på små überaschungs för sina kära ibland. På svärmors land i somras var det typ fiskpinnar på menyn vilket jag verkligen inte var sugen på. Ungarnas favorit dock, så de lät sig väl smaka medan jag tog mig till Stavsnäshallen för att shoppa något gott. Kom hem med en nyinkommen hink Smålandskräftan (mycket goda, fick senare även bäst i test) och lite underlag för smörrebrödsliknande förrätt. Grovt och smörat mörkt bröd i botten och därpå skivad kokt färskpotatis - som vi lyckligtvis hade i kylen - i sällskap med god matjes, lätt creme fraiche och finklippt gräslök från kryddlandet. Egenodlat är ju så gott. Måste måste komma igång med det hemma i trädgården! Andra mackan proppade jag på supergod grillad rostbiff som jag fick skivad i affären och därpå mager potatissallad (bara 9% fett!) med en liten piffig persiljekvist som tingeling. Iskall pilsner och utsikt över Nämndöfjärden till det. Gråtläge.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida