tisdag 11 september 2007

Träning

Har underkastat mig tennisträning för första gången i mitt medellånga liv. Det var vanvettigt roligt. Jag hade anmält mig till en nivå som motsvarar att man har "spelat lite", vilket är ungefär vad jag har gjort. Men vilket tempo! Tränaren visade no mercy och tryckte på från första början. Power-tennis, liksom. Självlärd som jag är och med rätt undermålig kondition blev jag underkänd på ungefär alla punkter, men egentligen bara av mig själv. Så nu sitter jag här och flåsar som en fisk på torra land fast en timme har gått sedan lektionen slutade. Men det ska nog gå att styra upp både flåset och mina pissiga grundslag! Ömmande knäet är lite mer oroande. Tur var det i alla fall att jag hade bunkrat rejält med spaghetti och M:s s-u-v-e-r-ä-n-a köttfärssås.

I morgon eftermiddag får vi hit vänner och sålunda en 100 %-ig ökning av antalet barn till middag. Ska göra en rejäl omgång av ugnsgratinerad falukorv med potatismos och har köpt finfin mandelpotatis som definitivt ger det godaste moset. Tyvärr är jag i Gävle hela dagen och hinner inte förbi Saluhallen för att köpa goda Jokkmokksfalun, så det får bli Scans Deli i stället. Funderar på att göra en barnslig med ketchup och ost och en med lite mer vuxen smak. Svåger L har lärt mig en goding där man fyller en falukorv skuren på längden med en blandning av rivet äpple och morot samt finhackad lök som tillåtits bryna i panna och kryddats med curry. Riven ost av godare sort på det och sen en tetra matlagningsgrädde i botten av ugnsformen för att fånga upp goda smaker. Gratinera i en kvart eller så. Gröna ärter som sidogrönt ger fibrer och vitamin.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida