tisdag 15 januari 2008

Helgen som gick

Det var så schysst väder i söndags! Vi rustade oss med långkalsonger, Festis och Mariekex och tog oss ut till M:s mammas land för att säga hej till havet. Det blåste rejält men var så tokigt skönt att få stå med solen i ansiktet och känna att det bara är några månader kvar tills vi kan näcka och kasta oss ut från badklippan.

Det blev lite kallt till slut, eftersom husnycklarna som skulle ligga på sin vanliga plats inte alls gjorde det. Jag gjorde några tafatta försök att bända upp köksfönstret med en kofot utan framgång. Men med kyla kommer hunger! Väl hemma gjorde jag cannelloni tillsammans med ungarna. It´s a kladdig business, but someone´s gotta do it... Det var riktigt trevligt att tjoffa i den köttiga såsen i de torkade rören - jag har aldrig sett barnen så koncentrerade (jag fick till och med åthutningar av J när jag spillde för mycket). Väl fyllda hällde jag över parmesanstinn bechamel och skjuts in i ugnen på 180 grader i 40 minuter. Det blev saligt gott - fett och kolhydrater har en tendens att bli det - tillsammans med krispig vitkålssallad. Och det var så schysst med bitar av kött i såsen i stället för den där vanliga som man inte behöver tugga i nämnvärd utsträckning.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida