tisdag 26 februari 2008

Skön dag

Igår fyllde alltså M år och jag tog semester så att vi kunde ha det fint tillsammans. Dagen började med uppvaktning vid sängen och med en på ICA Maxi införskaffad chokladmoussetårta. Inte dum alls, faktiskt. När barnen väl kommit till dagis åkte vi till Lisa Elmqvist i Östermalmshallen för en tidig snabblunch bestående av deras maffiga Skagentoast. Sedan ner till Sturebadet för gemensam kurbads- och massageupplevelse. Riktigt trevligt att göra det tillsammans! Vi stannade där i minst tre timmar och det var underbart skönt att simma, bada ångbastu, pilla naveln och ligga i vilstol och läsa utan några som helst tankar någon annanstans. Väl ute (i det fantastiska vädret) och rödmosigt dåsiga tog vi oss så sakteliga hemåt, hämtade barnen och svidade om inför kvällens äventyr. Vi hade bestämt oss för att ta med de små rara (för det mesta i alla fall) till den så kära Restaurang Prinsen och det blev riktigt lyckat (som vanligt - man blir aldrig besviken på Prinsen). Visst hade både F och J svårt att sitta till och att tala med små bokstäver, men klockan sex på kvällen spelar sånt mindre roll. Och de fick suveräna köttbullar medan jag och M kunde njuta av Mixed Grill BBQ respektive grillade små filéer av renkalv. Kolla menyn under "Från Grillen" för detaljer! Jag kan verkligen rekommendera båda två om ni har vägarna förbi. Oxsvansen, eller närmare bestämt oxsvansragun, i min rätt var helt helt underbar.

Sen blev det vaniljglass till barnen och den berömda marängtårtan till M och mig. Jag har aldrig lyckats beställa den tidigare, då den alltid varit slut. Men så här tidigt på kvällen var det ingen issue. Jag kan väl kort konstatera att den var god, givetvis, men att den mer är en upplevelse för ögat än för magen.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida