fredag 15 februari 2008

Hötorgshallen

Jag skulle kunna bo där. Idag gled jag in på väg tillbaka till kontoret från kundmöte och skaffade råvaror till kvällen. Först till Latinamerikanska Livsmedel längst in till vänster och en duktig bit oxfilé till den Biff Rydberg som M och jag verkligen njutit av tidigare ikväll. Sedan till Österqvist för att äntligen skaffa den ekologiska gorgonzolan som Lisa Förare Winbladh så lyriskt beskrev på sin blogg tidigare i vintras. Och den var verkligen fantastisk tillsammans med ett glas Amarone. De skyltade även med en tryffelsalami som beskrevs i stil med den bästa någonsin, så jag var givetvis tvungen att få med mig en försvarlig bit av den också. Och den var helt underbart god och tävlar hårt om förstaplatsen med den som H skaffade på NK för några veckor sedan. Innan jag lämnade hallen passerade jag G Nilssons Livs för ett gäng prima wienerkorvar, till barnens önskade fredagmiddag - makaroner och korv. Förvånande nog så föll wurren dem inte i smaken och jag antar att den har en lite för vuxen smak. Känns hemskt att säga, men den var väl för genuin helt enkelt.

Etiketter: ,

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du måste testa "turkburgarna" ner till vänster, en perfekt lunch för en billig penning! Sedan har de en underbar fiskavdelning och man får inte glömma Vinsystemet som kan förgylla kvällen... Ah du härliga Hötorgshall, vad jag saknar dig i pappaledighetens förort...

@

16 februari 2008 kl. 20:31  
Blogger Bosse sa...

Ja de är ljuvliga. Har faktiskt käkat dem sedan jag var liten - far min är lika galen i burgarna som jag (och du).

16 februari 2008 kl. 23:23  
Anonymous Anonym sa...

Det är bara saluhallar och hötorget som får mig att önska att jag bodde i Stockholm! :)

19 februari 2008 kl. 11:32  
Blogger Bosse sa...

Vi har en fin skärgård också!

19 februari 2008 kl. 13:08  
Blogger Lisa sa...

Missa ite de rökta korvarna på Bondens Matbod eller att de har superba valnötter på Österqvists.

Vi ses där!

27 februari 2008 kl. 23:50  
Blogger Bosse sa...

Måste verkligen tacka för tipset om den ekologiska gorgonzolan på Österqvists - den var ljuvlig.

28 februari 2008 kl. 08:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida