fredag 12 september 2008

Ha!

Vi fastnar stundom i McDonald´s-träsket med ungarna och de verkligen älskar att få sina Happy Meal-presenter. Senast var det en galen mojäng med en snutt Sugababes på tokvolym och den har gått varm hela veckan där hemma. För något år eller två sedan hade vi Black Eyed Peas och någon obskyr tjejgrupp som plågoris under en period. Bön och ilska biter inte på våra barn (jag är en sån mjukis...), men faktiskt sakliga argument. Nu har jag fått ytterligare grund för dessa i och med att Mackie Dackies leksaker har konstaterats vara farliga för hörseln. Underbart. Intressant att hamburgerkedjan tidigare lovat att få bort sådana här gissel, ett löfte man nu bryter.

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag har lovat mig att aldrig mer äta på McD, för det första får man en flottsmak i munnen för resten av dagen, för det andra blev jag fysiskt illamående sist jag var där.

12 september 2008 kl. 10:33  
Blogger Bosse sa...

Håller med! Jag lovar mig det varje gång jag går ut därifrån... Men så blir det liksom fel tidsmässigt och det enklaste som finns då är att kasta sina nyvunna principer ut genom bilfönstret och åter igen träda in i transfetternas kungadöme. Buhu.

12 september 2008 kl. 10:52  
Anonymous Anonym sa...

MAX och Burger King finns också...

12 september 2008 kl. 13:13  
Blogger Bosse sa...

Jomenvisst! MAX är för jäkla bra. Min kollegas storebror gick ner 30 kg enbart med MAX-mat...sant. Han blev kändis på kuppen under parollen "minimize me".
Johan Groundstroem

12 september 2008 kl. 13:36  
Blogger Bosse sa...

Sen finns det en annan sida av myntet
Jävla dåre...

12 september 2008 kl. 14:31  
Anonymous Anonym sa...

Var glad att du iallafall bor i Sverige, där McD nästan är ätligt...

13 september 2008 kl. 14:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida