tisdag 14 april 2009

Jag..kan...inte....sluta...

Idag skulle vara första dagen på resten av mitt liv. Som den givetvis var. Men jag skulle alltså börja leva sunt igen efter helgens excesser. Och det gick mindre bra. Förvisso började dagen i sundhetens tecken med ett glas C-vitamin Brus och en portion av goda dinkelgröten. Men när jag kom till kontoret krackelerade allt. Jag hade semester förra veckan och missade den årliga utdelningen av påskägg. Någon vänlig själ hade dock gömt ett ägg på min skrivbordsstol som jag upptäckte i morse. Och det ägget var fullproppat med olika favoritgodisar... 

Jag höll ut till elva. Sedan skulle jag baara ta en chokladbit för att stilla hungern. Vilket resulterade i att jag frossade i mig säkert tio bitar av olika slag. Ujuj. När jag sedan var tillbaka från trevliga lunchen hade en kollega som ska sluta bullat upp med de finaste tårtor på den sidan Slussen, passionsfromage på chokladbotten och en chokladmoussetårta med chokladglaserat marsipantäcke... Kunde jag stå emot? Icke. Och nu har jag just kommit hem från ett av de hårdaste tennispassen jag någonsin upplevt och skulle bara smaka en bit av den goda tryffelsalamin som inte tog slut i helgen. 

Det blev tre bitar. Och två NK Mint, som inte heller tog slut i helgen. 

Jag har ingen karaktär. Jag har ett problem.

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Gl@d sa...

Det enda sättet att bli av med frestelse är att falla för den (Fritt efter Oscar Wilde).

Problemet ligger i tillgången, ta det lungt - Luther och du kommer snart vara kompisar igen!

Kommer och tänka på Wille Crafoords
"bara en sista gång en
allra sista avslutande svanesång
sen aldrig mer igen
det svär jag heligt men
ett enda litet en kan man väl först få njuta?
sen lovar jag att jag ska börja sluta"

15 april 2009 kl. 09:37  
Blogger Bosse sa...

Ha, ha! På pricken!

15 april 2009 kl. 09:52  
Blogger Sofy sa...

Äsch, du har bara ett planeringsproblem!

En hårdmacka med lite keso klockan 10.30 hade löst det där "karaktärsproblemet" på stört.

Mellanmål á la skalmans mat och sovklockan klockan 10/10.30 och klockan 15/15.30 är det som gäller!

19 april 2009 kl. 08:33  
Blogger Bosse sa...

Tack för tipset! Skulle gilla att nyttja sovfaktorn också!

Köper knäckebröd och Keso på väg till jobbet i morgon.

19 april 2009 kl. 19:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida