onsdag 15 april 2009

Mitt ressällskap

Åtminstone när jag åker till diverse landställen och hyrda fjällstugor etc. Jag menar, hur många gånger finns det faktiskt dugliga knivar dit man kommer? I alla fall jag kan svara noll/zero/zip/niente på den frågan. Och eftersom jag håller mig med de fullt godkända Kobe-knivarna från DUKA har jag kunnat unna mig dubbla uppsättningar pga. hyfsad prisbild. Så när jag ska iväg till nämnda boenden tar jag mitt redan färdigpackade fodral och slänger med i bagen - enkelt och smidigt och garanterat bra skärande på semestern.

Etiketter:

5 kommentarer:

Blogger Annika sa...

Tack för ett alldeles utmärkt btra tips på vad jag skall önska mig i 35-årspresent här framöver! Ett reseknivset borde väl alla matintresserade ha?
Tänk vad många gnger man stått och karvat med erbarmligt dåliga s k "knivar" i främmande kök...

15 april 2009 kl. 14:35  
Blogger Bosse sa...

Jo precis! Och en finfin 35-årspresent blir det!

15 april 2009 kl. 15:30  
Blogger TinTin sa...

Tackar också för tips, då mina båda kök endast innehåller undermånliga skärverktyg!

15 april 2009 kl. 20:46  
Blogger Bosse sa...

Glöm bara inte att packa knivarna i bagaget du checkar in...;-)

16 april 2009 kl. 13:54  
Anonymous Gl@d sa...

IMPONERAD!

16 april 2009 kl. 22:19  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida