tisdag 31 mars 2009

Den eviga diskussionen hemmavid

Idag kommuniceras på bred front, bl.a. i SvD och DN, hur hushållen slänger prima mat och bidrar till onödig miljöbelastning genom att inte lukta och smaka utan i stället lita blint på bäst före-datum. Jag hävdar att M gör likadant. Hon hävdar att jag är dum i huvet och har helt fel. Hon luktar och smakar också tydligen...ja, jag får väl be om ursäkt då! Kanske...

Det enda jag med säkerhet vet är att mitt eget samvete är rent. Så rent blir det bara när man smakat på en öppnad vispgrädde och varit tvungen att kasta sig till toaletten för att spy. Då är man hardcore.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Gl@d sa...

Hardcore, jag brukar faktiskt lukta först, då brukar man inte behöva ta sig till toaletten utan det räcker med att spotta i vasken om det har gått lite långt.

1 april 2009 kl. 09:45  
Blogger Bosse sa...

Jo, så är det ju. Men denna lömska grädde var doftlös på något konstigt sätt...

1 april 2009 kl. 10:19  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida