söndag 21 juni 2009

Jag har sålt mig

Eller: Undantaget som bekräftar regeln. Jag fick för ett tag sedan en förfrågan från Lindt om jag ville prova deras nya choklad "Blueberry Intense". Upprörd över alla dessa omöjliga smakkombinationer med frystorkade bärsmulor som forsat över oss de senaste åren men samtidigt väldigt förtjust i choklad, tackade jag ja till leverans av en kaka per post. Dessutom tyckte jag att blåbär-choklad lät som öppet mål för en sågning.

Första distributionsförsöket gick åt pipan - någon på Posten hade snittat upp kuvertet och snott chokladkakan! Jösses. Nästa försök gick bättre och nyfiken öppnade jag paketet; första rutan lovade gott och mina sågningsaspirationer stod på skam. Riktigt god, faktiskt! M instämde. I några dagar provade jag sedan en bit då och då. Tyvärr växte inte mina positiva känslor...tyckte att den kändes parfymerad - köksskåpet chokladen låg i verkligen stank blåbär också. Dessutom blev jag förvånad när jag läste innehållsförteckningen och fann att chokladkakan innehöll såväl äpple som ananas. Smakförstärkare, antar jag.

Så summa summarum: bra försök, men mig har ni inte lyckats övertyga. Jag håller mig till vanlig hederlig 70 %-ig. Andra bloggare verkar dock ha fallit pladask. Eller nåt. Fast letar jag lite mer hittar jag de som håller med mig

Hur som helst har Lindt lyckats med det de ville: få en massa skrivet.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger TinTin sa...

Nästa gång du pratar med dem kan du be dem se till att den med havssalt säljs i England också! *saknar*

22 juni 2009 kl. 21:13  
Blogger Mian sa...

Ojjsan - snor Postens personal chokladkakor ur kuverten. Måste vara någon med akut blodsockersvacka.

10 juli 2009 kl. 10:57  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida