söndag 14 juni 2009

Föreningsliv

Jahapp...så var man invald i styrelsen för samfälligheten ute på landet! Måste varit min blida framtoning som lurat dom. Men är det sådana här årsmöten framöver också, har jag dragit en vinstlott. Och då syftar jag givetvis på den tillhörande lunchen. Föreningen verkar vara stadd vid kassa, för värdparet hade caterarerat goda maten från Active Catering. Jag har sällan ätit en sådan förstklassig kall buffé! Matjestårta med perfekt smakbalans, mjäll sill i romsås, en tryffelspäckat bresaola i världsklass, potatissallad med mild chèvre, tomatsallad med rödlök och inlagda kronärtskockor (som var jättegod - och då ska ni veta att jag egentligen inte gillar inlagda kronärtskockor...), västerbottenpaj med kummin, parmainlindade gröna sparrisar, kokta rödbetor med rostade pinjenötter och som effektfull avslutning kall lammstek. Nej förresten - den effektfulla avslutningen utgjordes av en perfekt krämig pannacotta med lock av vad jag tror var papayakompott. 

Det är inte ofta cateringfirmorna prickar så genomgående rätt i smaker, konsistens och fräschör. All heder åt Active Catering!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida