måndag 1 juni 2009

Sjuåringskalas

I fredags fyllde älskade F sju år. I en stund av övermod hade vi bestämt oss för att bjuda in hela klassen samma dag efter skolan. Så 27 ungar gjorde våra liv osäkra i timmarna två efter kl. 17. Tur att två äldre kusiner samt M:s bästis var med och roddade - annars hade vi inte klarat det. I efterhand inser jag också att vi kallt räknade med sol och varmt (vilket det mycket riktigt blev) när vi skickade ut inbjudningarna...hur hade det annars gått? 

Jag brassade hamburgare på grillen medan vildingarna proppade sig mätta med popcorn och chokladdoppade och strösslade marshmallows på pinne. Burgarna slank dock ner och sedan var det dags för tårta innan diverse lekar. Mitt i värsta stojet smet jag iväg med lådcykeln till skolgården, fullastad med godispåsar, 200 vattenballonger (som jag fyllt under eftermiddagen), samt grodmansdräkt. Väl ombytt gömde jag mig med alla godispåsar tills ungarna hittade mig. Delade ut dem raskt och utmanade dem sedan att bomba mig med vattenballongerna. Succé. 


Efter denna tokiga aktivitet fick barnen slutligen banka skiten ur en piñata fylld med olika kolor och karameller. F var mycket nöjd på det hela taget.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Lisa sa...

vad är det som får en pappa att klä ut sig i groddräkt och sedan uppmana folk att kasta vattenballonger på honom? såklart det blev en succe!=)

4 juni 2009 kl. 07:48  
Blogger Bosse sa...

Ja, jag kände mig lite som Steve Martin i den där filmen som jag absolut inte kommer ihåg vad den heter... Vad gör man inte för sina barn? :-)

4 juni 2009 kl. 09:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida