söndag 23 augusti 2009

Goda pizzan

När man har bråttom och ändå vill göra pizza hemma, är de där illgröna förpackningarna med färdigkavlad deg och en burk tomatsås överlägsna! Idag rullade jag upp ett rör deg och döm om min förvåning när skiten nästan exploderade i ansiktet på mig. Poff! M undrade från övervåningen vad jag höll på med, men jag kunde snabbt lugna ner henne. Trots denna fadäs är min uppskattning för produkten intakt.

Dagens pålägg utgjordes av nämnda tomatsås, riven ost, stekt lök blandad med färsk timjan, rosmarin och salvia, röd paprika, urkärnade kalamataoliver samt teeny-weeny bitar av prima sardell. Jag blev nöjd.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Jag kan inte låta bli att garva när jag läser vissa inlägg du skriver - skiten exploderade i ansiktet på mig... haha! Prova förresten reklamera, du kanske kan få livsförbrukning av pizzadeg.. Provade förresten minitomater i ugn 3 h för första gången nu i helgen - såå gott! Att även små smakfattiga holländare kan smaka så ljuvligt sött! /Lena

24 augusti 2009 kl. 19:39  
Anonymous Helena Ljunggren sa...

haha, samma för mig :) Degen bokstavligen flög ur den där rullen...men bra, det var den :) Över förväntan!

Att andra rullen gjorde samma sak är inget jag pratar högt om. :)

24 augusti 2009 kl. 19:42  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida