fredag 14 augusti 2009

Kaffe + lamm = sant

Igår var vi på middag hos kära vännerna på Söööders hujder. Vi bjöds på utsökt Ålandslamm, potatisgratäng och tillbehör. Fantastiskt gott som vanligt. Bin 28 till det - en för mig ny och trevlig bekantskap! FW och jag gjorde med gemensamma krafter en underbar vinsås enligt konstens regler. Men med en härlig avvikelse - en skvätt nybryggd espresso. Fick berättat för mig att lamm och kaffe är som häst och vagn, allt enligt släkten på Åland som levererade lammet. Rolig upptäckt för mig och en solklar hit!

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Fredrik sa...

Vilken lunch resterna blev! När såsen fått stå och mogna blev den om möjligt ännu bättre. Tack!

14 augusti 2009 kl. 13:18  
Blogger Bosse sa...

Nej, det är jag som ska säga tack!

Och nästa gång måste vi blanda in jordärtskockorna som växer i vår trädgård!

14 augusti 2009 kl. 15:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida