lördag 26 september 2009

Bert Karlsson

Hörde ni Bertans medverkan i Morgonpasset i torsdags 24 september? Jag tycker många olika saker om den mannen men måste medge att det var ofantligt roligt att lyssna på honom - han är ju helt otrolig! Jag skrattade mest åt hans egna asgarv åt sina fräckisar som likt ett Tourettes syndrom light drabbade honom genom att de hoppade ur hans mun i tid och otid.

Men de kom även in på svamp. Känt är Bert Karlssons närmast rabiata försvar av sina egna kantarellrevir (jag är glad över att jag aldrig stött på honom under mina svampturer i Grebbestad). Och i programmet berättade han om sin skörd om ca. 400 liter denna höst. Han meddelade också att trattisar är skit - då spelar man i korpligan. Dock tyckte han att blomkålssvamp är absoluta toppdivisionen - kände mig på något udda sätt glad över att bli korad till elitspelare inom svampplockning av Bert.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida