onsdag 9 september 2009

Järvsö Getost

Jag gillade verkligen Smaklust i Tanto för några veckor sedan vilket förvånade mig, har aldrig varit särskild attraherad av att springa runt i restaurangtält och käka med papptallrik och träbestick (uuuääh, jag verkligen hatar när det sträva träet fastnar på läpp och tunga). Så mycket ätande blev det inte heller, men vi köpte både det ena och andra - kallpressad rapsolja, tunnbröd, finska syltgrisar med mera, med mera. Och det finaste av allt: Gröna Geten från Järvsö Getost. Glömde dock bort denna raring i kylen tills jag idag då plötsligt återfann den. Och vilken härlig grönmögelost! Ny favorit.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Birgitta Höglund's Mat sa...

Hej Bosse. Vilka härliga delikatesser du köpt hem. Kul med mathantverk, men jag håller med dig angående träbestick och papptallrikar. Inte så vidare att äta med..
Glada Hälsningar
Birgitta

11 september 2009 kl. 18:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida