fredag 8 januari 2010

Konsum Zinkensdamm

Eller det heter väl Coop...nånting. Min farfar skulle säkert vända sig i sin grav, den gamle KF-mannen, om han kunde bevittna den utveckling Kooperationen har tagit sedan 70-talet. Men jag tycker personligen att de så sakteliga börjar få ordning på saker och ting. Lever mer i samtiden, så att säga. Själv är jag numera ICA-frälst - förmodligen för att jag växte upp med blåvita produkter, återbäringskvittohelvetet och stabbiga Domusluncher. Samtidigt hyser jag en sorts respekt för ursprungsidén med Kooperationen liksom jag hyser densamma för Socialdemokratins - att alla skall ha samma förutsättningar i samhället (att jag sedan inte tål populisten Mona Sahlin är en helt annan historia).

Åter till ämnet: när vi bodde på Lundagatan så var Konsum vid Zinkensdamm vår stambutik. En då rätt saggig affär med minst sagt tråkiga produkter. Döm om min förvåning när jag idag efter att ha lämnat av M vid Crimson släntrade ner till butiken och fann en fräsch inrättning med en väldigt stor ekologisk avdelning. Heja, heja!

Etiketter:

4 kommentarer:

Blogger Annika sa...

Jag kan bara instämma i allt. Det fanns en tid, under min uppväxt och min första tid i eget boende, då Konsum var den enda rätta läran, och ICA var den lede fiende. Det känns väldigt längesedan. Numer blir jag enbart provocerad om jag någon gång, av nödtvång, mäste handla på En "Konsumbutik", och inte hittar mina produkter!

8 januari 2010 kl. 20:37  
Anonymous Gl@d sa...

Själv har jag gjort den motsatta resan, alltid ICA som liten, numera bara Coop pga det mycket bättre ekologiska utbudet.

10 januari 2010 kl. 22:50  
Blogger Bosse sa...

Ja, de satsar stenhårt i det segmentet.

11 januari 2010 kl. 07:02  
Blogger Fröken Dill sa...

Blir alltid glad när jag springer på en bra Coop/Konsum! Den vid Zinkensdamm är inte alls dum.
Tycker fröken Dill

26 januari 2010 kl. 07:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida